Rato centrinė skylė yra tikslus rato centras

Renkantis automobilio ratus, yra svarbūs keli esminiai parametrai į kuriuos reikia atsižvelgti. Tikriausiai visi žino, kas yra automobilio ratų diametras, tačiau norint pritaikyti ratlankį reikia žinoti ir jo plotį, susipažinti su varžtų išdėstymo standartais ir suprasti kas yra ratlankio išnešimas. Šiuos parametrus aptarsime kitą kartą, o dabar papasakosiu apie centrinės ratlankio skylės (CB) įpatumus.

Centrinė ratlankio skylė


Tai anga ratlankio centre pro kurią išlenda automobilio stebulės (stupicos) iškyša. Šios angos diametras yra mums svarbus dydis norint tinkamai pritaikyti ratlankius. Kadangi angos dydis skiriasi tarp skirtingų automobilių gamintojų ir konkrečių modelių, mums svarbu, kad ji nebūtų per maža.Per maža skylė reiškia, kad ratlankio uždėti nepavyks. Ratlankio CB vidinis diametras Tačiau jei skylė per didelė, tokią problemą nesunkiai galime išspręsti pritaikant reikiamo dydžio centravimo žiedus.

Centravimo žiedai

Šie žiedai centruoja ratlankį ir nuima bereikalingą apkrovą nuo tvirtinimo varžtų. Be to, sumažina vibraciją kuri gali atsirasti važiuojant didesniu greičiu nenaudojant žiedų. Centravimo žiedai hub centric rings Tokie žiedai dažniausiai būna plastikiniai, ieškokite jų autodalių, aksesuarų parduotuvėse arba klauskite pas ratlankių pardavėjus. Verta paminėti, kad toli gražu ne visi įsitikinę centravimo žiedų nauda, tad prieš apsisprendžiant juos naudoti pasidomėkite plačiau. Centravimo žiedų greičiausiai nereikės jei naudosite gamyklinius, tai markei skirtus automobilio ratlankius. Tokių ratlankių išmieros preciziškai derinamos gamintojo, todėl teisingai parinkus ratlankius pagal automobilio modelį tarpų neturi likti. Net ir perkant antrinėje rinkoje, tam tikrų gamintojų ratlankiai gaminami taip, kad laisvos vietos nelieka. Žiedų greičiausiai nereikės ir naudojant plieninius ratlankius, o taip pat atsižvelkite, kad kai kuriais atvejais centrinės skylės įdėklas gali trukdyti uždengti ratlankio dangtelį su logotipu.


Kaip nesuklysti renkantis ratus?

Centrinės skylės diametras nurodomas lengvo lydinio ratlankių dokumentacijoje. Klausikite pardavėjo ir atidžiai skaitykite pateikiamus ratlankio duomenis, šis dydis paprastai žymimas CB (Center Bore) akronimu. Renkantis ratlankius antrinėje rinkoje šį dydį galite nesunkiai pamatuoti patys, tiesiog išmatuokite ratlankio centre esančios skylės plotį milimetrais. CB matavimas ant ratlankio Tuo tarpu savo automobilio modelio ratlankio stebulės iškyšos plotį, kartu su ratų komplektavimo variantais rasite lengvujų automobilių ratlankių dydžių duomenų bazėje. Norėdami įsitikinti, galite pamatuoti ir pačią stebulės iškyšą milimetrais, kaip parodyta paveikslėlyje apačioje. Stebules matavimas Be šių duomenų ne mažiau svarbūs ir kiti ratlankio matmenys, tad nepamirškite pasitikrinti savo ratlankių dydžių pagal automobilio modelį lentelelių mūsų duomenų bazėje.

 

Turite klausimų? Užduokite juos tiesiog čia ir mes jums atsakysime!

8 Comments

  1. Laurynas

    Laba diena
    Ar galiu vaziuoti be ziedu centravimo bent kazkuri laika nes issiginau ratus originalius audi 5×112 bet su centrine skyle 66.6 o pas mane 57.1

    Reply
    • Vytautas

      Sveiki, Laurynai!

      Važinėti galima, tačiau atsižvelkite į tai, jog dauguma neoriginalių ratų yra gaminami taip, kad svorį neša ne centrinė skylė, o būtent varžtai todėl centravimo žiedai šioje vietoje turi tik antraeilę reikšmę. Nenaudojant centravimo žiedų varžtams tenka daugiau aprovos smūgio metu (pvz duobė asfalte) dėl ko gali palinkti varžtai ir ratas pasislinkti nuo idealaus centro, sukelti nuolatinę vibraciją.

      Reply
  2. Juste

    Opel Movana 2009 m Centrinė skylė (CB): 89.1 mm

    Tarpai tarp skylių (PCD): 5×130

    Rakokios markes busiuku dar ratlankiai tiktu?

    Reply
  3. Vaidas

    Sveiki, VW tiguan 2018 m. gamykliniai ratlankiai 7×17,5×112, ET40, 57,1 mm. Noriu uždėti 7,5×17, 5×112, ET42, 57,1mm. Ar nebus problemu del platesniu ratlankiu ir didesnio ET?

    Reply
    • Vytautas

      Sveiki Vaidai,

      Jūsų atveju nauji ratlankiai stovi giliau per 2mm dėl ET pokyčio ir tuo pačiu yra 1.27 cm platesni, todėl išdalinus plotį į abi puses vidinėje pusėje prisideda dar 0.635 cm gylio ir bendroje sumoje Jums reikia 0.835 cm papildomos laisvos vietos vidinėje ratlankio pusėje norint pritaikyti šiuos ratlankius. Tai įvertinę (patavę, apžiūrėję) matysite, ar šie ratlankiai tinka ir nesudaro problemų (t.y. ar neliečia kitų dalių, nesitrina)

      Reply
  4. Edvardas

    Skyle 67.1 noriu uzdeti 66.1 ar imanoma

    Reply
    • Vytautas

      Sveiki Edvardai,

      standartiniu atveju skylė greičiausiai atitinka stebulės plotį, todėl rato su mažesne skyle neuždėsite. Jeigu naudojami ne gamykliniai ratlankiai arba išnešimo korektoriai tai skylė nebūtinai sutampa su stebulės diametru. Trumpai tariant, spręsti reikia ne pagal dabartinio ratlankio skylę, bet nuimti ratą ir matuoti stebulę.

      Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published.

Ratlankių išmatavimai pagal automobilio markę

Ratlankiai pagal automobilį

Ratlankių išmatavimai pagal automobilio markę, metus ir modelį

PCD Matavimas

Naudojami tvirtinimo taškų standartai ir PCD matavimo pavyzdžiai

Ką reiškia ratlankio ET išnešimas

Ką reiškia ratlankio ET?

Ratlankio ET išnešimas - išsamus paaiškinimas apie tai kas yra ratlankio ET ir kaip jis matuojamas.