Ratlankio ET atžyma

Ratlankio ET yra Ratlankio išnešimas

Ratlankių dokumentacijoje rasite žymenį ET kuris naudojamas kaip sutrumpinimas nuo vokiško žodžio Einpresstiefe reiškiančio įspaudo gylį. Angliškai dažnai užrašomas kaip Rim Offset todėl ir sulietuvintai kartais minimas kaip ratlankio ofsetas. Šis parametras, kaip ir tvirtinimo skylių matmenys (PCD) ar diametras yra vienas tų matmenų, kuriuos reikia žinoti norint priderinti ratlankius automobiliui pagal modelį.


 

Ratlankio ET paaiškinimas grafike Šiame paveikslėlyje vaizduojami trys skirtingi ET tipai – neigiamas, nulinis ir teigiamas. Šį žymėjimą galite rasti ant daugumos gamyklinių ratlankių, jei ne priekinėje tai vidinėje rato pusėje.Dažniausiai sutinkamas teigiamas skaičius, reiškiantis nuokrypį milimetrais.

Kas yra ratlankių ET?

Geriau suprasti ratlankio ET dydį ir tai kaip keičiasi ratlankio pozicija keičiantis ET jums padės šis virtualus demonstracinis stendas. Paslinkite slankiklį ir stebėkite kaip keičiasi rato padėtis paveikslėlyje priklausomai nuo to, ar pasirenkamas teigiamas ar neigiamas ET išnešimas.

 ET Pokyčio demonstracija
Išnešimas (ET)
ET0

Ratlankio ET žymėjimo įspaudai

Nuotraukoje keletas ET žymėjimo pavyzdžių. Informaciniai įspaudai ant lengvo lydinio ratlankių.

ET žymenys ant lietų ratlankių

Neigiamas ratlankio ET išnešimas

Neigiamas – žymimas su minusu ET -25 reiškia, kad ratlankio tvirtinimo plokštuma yra per 25 mm nutolusi nuo ratlankio centro link automobilio, todėl toks ratas bus labiau atsikišęs į išorę. Jei pats ratlankis yra pakankamai platus, esant neigiamam ET išnešimui ratlankiai gali išlįsti iš už sparnų. Neigiamas ET išnešimas


 

 

Nulinis ratlankio ET išnešimas

Nulinis ET reiškia, kad tvirtinimo plokštuma sutampa su ratlankio centru. Tokią gamyklinę konfigūraciją dažniau sutiksite tarp visureigių tokių kaip Toyota Land Cruiser, Ford Everest, Hyundai Galloper, Nissan Terrano. Dauguma gamintojų turi modelių su nuliniu ET išnešimų, pavyzdžių nesunkiai rasite ir tarp Lexus, Citroën ar Volkswagen automobilių. Ką reiškia ET0

Teigiamas ratlankio ET išnešimas

Dažniausiai automobilių gamintojų taikomas ET išnešimas yra tarp +30 mm ir +40 mm. Tai leidžia perkelti automobilio svorio centrą po juo ir vizualiai siaurina automobilį. Tačiau palieka žymiai mažiau laisvės ratlankio dizaino įmantrumui. Teigiamas ET išnešimas dažniausiai pakiša ratlankį giliau po automobilio kėbulu, kadangi ratlankis labiau apgaubia stebulę. Ši gamyklinė konfigūracija dažnai taikoma mažiems ir vidutinio dydžio autobusiukams, krovininiams automobiliams. Tarp lengvųjų automobilių teigiamas išnešimas būdingas vokiškiems automobiliams ir tiems automobiliams kurių gamyklinėje komplektacijoje ratai yra didesni. Vizualiai tokie ratlankiai ne retai atrodo plokštesni, kaip kad šioje Audi A3 nuotraukoje. Audi A3 ET išnešimas

Kodėl tai svarbu?

Dažnai antrinėje rinkoje gaminami ratlankiai nėra orientuoti į vieną konkretų modelį. Tokiu būdų pardavėjas siekia turėti didesnį potencialių pirkėjų ratą. Be to, ratlankių duomenys skiriasi tarp skirtingų automobilių modelių bei gamintojų. To pasekoje ratlankių būna įvairiausių dydžių ir matmenų. Renkantis ratlankius šiuos matmenis reikia derinti prie savo automobilio modelio gamyklinių parametrų. Šioje vietoje nuo kelių priklausys ne tik estetinis automobilio vaizdas, manevringumas, bet ir jo saugumas. Dėl netinkamai parinkto ET išnešimo ratas gali liestis prie kitų automobilio dalių arba atrodyti ne taip estetiškai. Prieš komplektuojant ratus verta pasitikrinti mūsų duomenų bazę, kurioje surinkti ne tik gamintojų duomenys, bet ir pateikiami komplektuojami lengvųjų automobilių ratlankių dydžiai pagal faktinius išmatavimus, todėl ten rasite ne vieną, o keletą pritaikomų variantų atsižvelgiant į ratlankio diametrą ir pasirintas padangas.


 

 

Ką daryti jei ET įspaudai nurodyti coliais?

Tuomet galite konvertuoti colius (inch) į milimetrus daugindami colius iš 25.4; Priešingu atveju, jei reikia mm versti coliais – dalinkite milimetrus iš 25.4

ET išmatavimas liniuote

Jei Jums reikia rankomis išmatuoti ratlankio ET išnešimą tai galite nesunkiai padaryti su liniuote pagal šią formulę:

A – tai ratlankio plotis. Padalinkite jį per pusę – taip sužinosite atstumą iki ratlankio centro. B – tai atstumas nuo ratlankio kraštinės briaunos iki tvirtinimo plokštumos. Šį atstumą galite išmatuoti taip kaip pavaizduota šioje nuotraukoje: Iš išmatuoto B dydžio (milimetrais) atimkite A dydį (milimetrais, padalintą per pusę) ir taip gausite ET išnešimą.

Ratlankių ET pagal automobilį

Mes turime duomenų bazę kurioje rasite visų automobilių markių ET duomenis pagal modelį ir metus. Be gamyklinių komplekacijų lentelėse taip pat rasite pritaikomų alternatyvų matmenis savo automobilio modeliui pagal ratlankių dydį ir padangų aukštį. Pasinaudokite paiešką

Turite klausimų? Užduokite juos tiesiog čia ir mes jums atsakysime!

2 Comments

  1. Lauryna

    Sveiki, nusipirkome naudotus bazinius lietus ratlankius ir pastebejome, kad vieno ratlankio ET skiriasi. Ar galima juis naudoti?
    Ačiū už atsakymą.

    Reply
    • Vytautas

      Laba diena, Lauryna!

      Įsitikinkite, kad skiriasi tik vieno ratlankio ET (Galbūt skiriasi dviejų ratlankių ET ir jie anksčiau buvo montuojami ant tos pačios ašies?)

      Jei vis dėl to skiriasi tik vieno ratlankio ET tada rekomenduotume:

      Pasitikrinti ratlankių išmatavimus pagal automobilio modelį ir sužinoti kokios yra tipinės ET ribos Jūsų automobilio modeliui.

      Tuomet, jei abu ratlankių variantai yra tinkami, problemą išspręsti galite panaudojant išnešimo korektorius. Jie leidžia sumažinti ratlankio ET todėl išnešimo korektorių pagalba galite sulyginti skirtumą tarp ratlankių.

      Priklausomai nuo to, kurio ratlankio ET yra didesnis, Jums prireiks 1 arba 3 išnešimo korektorių.

      Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ratlankių išmatavimai pagal automobilio markę

Ratlankiai pagal automobilį

Ratlankių išmatavimai pagal automobilio markę, metus ir modelį

Padangos pagal automobilį

Padangos pagal automobilio markę

Padangų parinkimas pagal automobilio markę, metus ir modelį.

Ratų palyginimo skaičiuoklė

Ratų palyginimo skaičiuoklė

Vizualus ratų palyginimas pagal padangos ir ratlankio aukščio, pločio ir ET paramentrus

PCD Matavimas

Naudojami tvirtinimo taškų standartai ir PCD matavimo pavyzdžiai

Centrinė skylė (CB)

Viskas ką svarbu žinoti apie centrinę ratlankio skylę ir centravimo žiedų naudojimą