Ratlankio ET yra Ratlankio išnešimas
Ratlankių dokumentacijoje rasite žymenį ET kuris naudojamas kaip sutrumpinimas nuo vokiško žodžio Einpresstiefe reiškiančio įspaudo gylį. Angliškai dažnai užrašomas kaip Rim Offset todėl ir sulietuvintai kartais minimas kaip ratlankio ofsetas. Šis parametras, kaip ir tvirtinimo skylių matmenys (PCD) ar diametras yra vienas tų matmenų, kuriuos reikia žinoti norint priderinti ratlankius automobiliui pagal modelį.
Šiame paveikslėlyje vaizduojami trys skirtingi ET tipai – neigiamas, nulinis ir teigiamas. Šį žymėjimą galite rasti ant daugumos gamyklinių ratlankių, jei ne priekinėje tai vidinėje rato pusėje.Dažniausiai sutinkamas teigiamas skaičius, reiškiantis nuokrypį milimetrais.
Kas yra ratlankių ET?
Geriau suprasti ratlankio ET dydį ir tai kaip keičiasi ratlankio pozicija keičiantis ET jums padės šis virtualus demonstracinis stendas (ratų ET skaičiuoklė). Paslinkite slankiklį ir stebėkite kaip keičiasi rato padėtis paveikslėlyje priklausomai nuo to, ar pasirenkamas teigiamas ar neigiamas ET išnešimas.
ET Pokyčio demonstracija | ||
---|---|---|
Išnešimas (ET) | ET0 |
Ratlankio ET žymėjimo įspaudai
Nuotraukoje keletas ET žymėjimo pavyzdžių. Informaciniai įspaudai ant lengvo lydinio ratlankių.
Neigiamas ratlankio ET išnešimas
Neigiamas – žymimas su minusu ET -25 reiškia, kad ratlankio tvirtinimo plokštuma yra per 25 mm nutolusi nuo ratlankio centro link automobilio, todėl toks ratas bus labiau atsikišęs į išorę. Jei pats ratlankis yra pakankamai platus, esant neigiamam ET išnešimui ratlankiai gali išlįsti iš už sparnų.
Nulinis ratlankio ET išnešimas
Nulinis ET reiškia, kad tvirtinimo plokštuma sutampa su ratlankio centru. Tokią gamyklinę konfigūraciją dažniau sutiksite tarp visureigių tokių kaip Toyota Land Cruiser, Ford Everest, Hyundai Galloper, Nissan Terrano. Dauguma gamintojų turi modelių su nuliniu ET išnešimų, pavyzdžių nesunkiai rasite ir tarp Lexus, Citroën ar Volkswagen automobilių.
Teigiamas ratlankio ET išnešimas
Dažniausiai automobilių gamintojų taikomas ET išnešimas yra tarp +30 mm ir +40 mm. Tai leidžia perkelti automobilio svorio centrą po juo ir vizualiai siaurina automobilį. Tačiau palieka žymiai mažiau laisvės ratlankio dizaino įmantrumui. Teigiamas ET išnešimas dažniausiai pakiša ratlankį giliau po automobilio kėbulu, kadangi ratlankis labiau apgaubia stebulę. Ši gamyklinė konfigūracija dažnai taikoma mažiems ir vidutinio dydžio autobusiukams, krovininiams automobiliams. Tarp lengvųjų automobilių teigiamas išnešimas būdingas vokiškiems automobiliams ir tiems automobiliams kurių gamyklinėje komplektacijoje ratai yra didesni. Vizualiai tokie ratlankiai ne retai atrodo plokštesni, kaip kad šioje Audi A3 nuotraukoje.
Kodėl tai svarbu?
Dažnai antrinėje rinkoje gaminami ratlankiai nėra orientuoti į vieną konkretų modelį. Tokiu būdų pardavėjas siekia turėti didesnį potencialių pirkėjų ratą. Be to, ratlankių duomenys skiriasi tarp skirtingų automobilių modelių bei gamintojų. To pasekoje ratlankių būna įvairiausių dydžių ir matmenų. Renkantis ratlankius šiuos matmenis reikia derinti prie savo automobilio modelio gamyklinių parametrų. Šioje vietoje nuo kelių priklausys ne tik estetinis automobilio vaizdas, manevringumas, bet ir jo saugumas. Dėl netinkamai parinkto ET išnešimo ratas gali liestis prie kitų automobilio dalių arba atrodyti ne taip estetiškai. Prieš komplektuojant ratus verta pasitikrinti mūsų duomenų bazę, kurioje surinkti ne tik gamintojų duomenys, bet ir pateikiami komplektuojami lengvųjų automobilių ratlankių dydžiai pagal faktinius išmatavimus, todėl ten rasite ne vieną, o keletą pritaikomų variantų atsižvelgiant į ratlankio diametrą ir pasirintas padangas.
Ką daryti jei ET įspaudai nurodyti coliais?
Tuomet galite konvertuoti colius (inch) į milimetrus daugindami colius iš 25.4; Priešingu atveju, jei reikia mm versti coliais – dalinkite milimetrus iš 25.4
ET išmatavimas liniuote
Jei Jums reikia rankomis išmatuoti ratlankio ET išnešimą tai galite nesunkiai padaryti su liniuote pagal šią formulę:
A – tai ratlankio plotis. Padalinkite jį per pusę – taip sužinosite atstumą iki ratlankio centro. B – tai atstumas nuo ratlankio kraštinės briaunos iki tvirtinimo plokštumos. Šį atstumą galite išmatuoti taip kaip pavaizduota šioje nuotraukoje:
Pagal gautas ratlankių išmatavimų reikšmes nesunkiai suskaičiuosite ET atlikdami šiuos paprastus veiksmus. Iš išmatuoto B dydžio (milimetrais) atimkite A dydį (milimetrais, padalintą per pusę) ir taip gausite ET išnešimą.
Ratlankių ET pagal automobilį
Mes turime duomenų bazę kurioje rasite visų automobilių markių ET duomenis pagal modelį ir metus. Be gamyklinių komplekacijų lentelėse taip pat rasite pritaikomų alternatyvų matmenis savo automobilio modeliui pagal ratlankių dydį ir padangų aukštį. Pasinaudokite paiešką
Turite klausimų? Užduokite juos tiesiog čia ir mes jums atsakysime!
64 Comments
Leave a Reply to Vytautas Cancel reply
Ratlankiai pagal automobilį
Ratlankių išmatavimai pagal automobilio markę, metus ir modelį
Padangos pagal automobilio markę
Padangų parinkimas pagal automobilio markę, metus ir modelį.
Ratų palyginimo skaičiuoklė
Vizualus ratų palyginimas pagal padangos ir ratlankio aukščio, pločio ir ET paramentrus
PCD Matavimas
Naudojami tvirtinimo taškų standartai ir PCD matavimo pavyzdžiai
Centrinė skylė (CB)
Viskas ką svarbu žinoti apie centrinę ratlankio skylę ir centravimo žiedų naudojimą
Sveiki, nusipirkome naudotus bazinius lietus ratlankius ir pastebejome, kad vieno ratlankio ET skiriasi. Ar galima juis naudoti?
Ačiū už atsakymą.
Laba diena, Lauryna!
Įsitikinkite, kad skiriasi tik vieno ratlankio ET (Galbūt skiriasi dviejų ratlankių ET ir jie anksčiau buvo montuojami ant tos pačios ašies?)
Jei vis dėl to skiriasi tik vieno ratlankio ET tada rekomenduotume:
Pasitikrinti ratlankių išmatavimus pagal automobilio modelį ir sužinoti kokios yra tipinės ET ribos Jūsų automobilio modeliui.
Tuomet, jei abu ratlankių variantai yra tinkami, problemą išspręsti galite panaudojant išnešimo korektorius. Jie leidžia sumažinti ratlankio ET todėl išnešimo korektorių pagalba galite sulyginti skirtumą tarp ratlankių.
Priklausomai nuo to, kurio ratlankio ET yra didesnis, Jums prireiks 1 arba 3 išnešimo korektorių.
sveiki. Gal turit kokia nuoroda, kad butu galima vizualiai pamatyt kaip atrodytu auto su ratais vienokio, ar kitokio ET ir plocio?
Aš naudoju šitą palyginimo puslapį https://formis.lt/padangu-ismatavimu-palyginimas/
Nelabai vizualus, bet geresnio kol kas neradau. Dažnai kur internete būna sudėta su nuotraukomis tai neatitinka realybės, tiesiog nuotraukos būna paimtos iš interneto.
ar galiu pirkti wvpassatb82016 m2.0dyzelis ratlankius rasoet40 oyra et43
Sveiki Rimai,
šiuo atveju neužtenka žinoti ET išnešimo, kadangi svarbu ir ratlankių plotis. Šiam Passat modeliui gali būti pritaikomi įvairūs ratlankiai su ET reikšmėmis nuo ET40 iki ET49 tačiau didėjant ET paprastai yra parenkami platesni ratlankiai.
ET 40 ir ET 46
5×120
Kokiam automobiliui skirti?
Panašu į BMW, bet negaliu užtikrintai pasakyti, nes atrodo ne gamyklinis variantas.
Sveiki noriu pirkti ratlankius pagal mano auto et 55 o noriu pirkti kur et 38 ar tiks jie ? Dėkui už atsakymą
Sveiki Audriau,
kadangi neparašėte apie kokį konkrečiai automobilį šnekate, negalėjau jo patikrinti kataloge tačiau Jūs galite surasti jį mūsų duomenų bazėje ir pasitikrinti kokios yra to modelio ET ribos https://formis.lt/ratlankiu-ismatavimai/
Sveiki
Turiu OPEL MERIVA 1,3D 2007m, kuriai uždėti ratlankiai 6J15 ET43.
Noriu sumontuoti žieminį komplektą,bet gaunu ratlankius su ET49.
Kokį sprendimą siūlytumėte?
Sveiki Regimantai,
Jūsų atveju problemą išspręsti galima pritaikant 3mm universalius išnešimo korektorius (kaip nuotraukoje)
Sveiki.kaip tiksliau galima būtų paskaičiuoti ET, kad perkant ratlankius, maximaliai būtų ratlankis išnestas į išorė link sparno, nededant “rastafkiu”?
Gamintojo standartas ET41,plotis 7,7.5J. Ačiū.
Sveiki Žygintai,
paprastai rastafkėmis yra kompensuojamas trūkstamas išnešimas todėl teisingai pasirinkus ratlankius jų nereikės dėti. Norint ratlankį maximaliai išnešti link sparno reikia atsižvelgti į du dydžius: ratlankio plotį ir išnešimą. Ratlankio plotis 7 ar 7.5 nurodomas coliais todėl tai reiškia, jog turite 19.05 – 17.78 cm pločio ratlankius, o tvirtinimo plokštuma yra per 41 mm pastumta link išorinės ratlankio pusės. Žinant tai, galite ieškoti ratlankių su mažesniu ET per tiek milimetrų, kiek norite išstumti ratlankį į išorę arba rinktis platesnius ratlankius.
Sveiki,
Šiuo metu važinėju su originaliais volvo 235/40 R19 ratais ir galvoju ar galėčiau uždėti ir aukštesnio profilio padangas (žiemai), kaip pvz 235/50 ar 235/55 R19? Automobilis Volvo s60 (2015) 2.0 T6. Ačiū už atsakymą.
Sveiki Mantai,
skirtumas tarp 40 ir 55 (net ir 50) šiuo atveju yra gana žymus. Sugretinus padangos profilius matosi kaip smarkiai keičiasi diametras kuris išauga virš 10% todėl reikia įsitikinti, ar tokio diametro ratas vis dar telpa šio modelio arkoje.
Mūsų žiniomis nei 235/50 nei 235/55 profilio padangos su R19 ratlankiu šiuo atveju nebus pritaikomos, paprastai jos gali būti komplektuojamos su V60 Cross Country / S60 Cross Country / V90 Cross Country (2017-2018) ir XC modeliais
Aukstesnio profilio padangas gali uzdeti be problemu. Tokiu atveju atitinkamai pagal tai kokio padangu aukscio nori turi derint ratlankius coliais. siuo atveju siulyciau deti 17 coliu ratlankius (jeigu tinka modeliui ir nebus per mazi.) O kitaip tariant negalima keisti pacio rato su padanga dydzio. jei nori aukstesniu paprasta – mazink ratlankius. 🙂
Sveiki,VW jetta 2013 m gamyklinis ET50 ar tiks ratlankiai su ET45?
Sveiki Vaidai,
Yra tokia tikimybė, kad tiks tačiau dar pasitikrinkite kitus ratlankio parametrus.
Štai vienas iš pritaikomų variantų su ET45
Daugiau pritaikomų variantų galite rasti šiame puslapyje: https://formis.lt/ratlankiu-ismatavimai/volkswagen/jetta/2013/
Sveiki. Nupirkau komplekta ratų ir tik vėliau pastebėjau kad 3 ratu ET45 o vieno ET40
Kokia išeiti pasiūlytumet?
Sveiki Dariau,
Jums padėti gali išnešimo korektoriai. Šiuo atveju Jums reikės 3 vnt 5mm korektorių kurių pagalba sulyginsite visų ratų išnešimą iki ET40.
Sveiki, vairuoju golf6 2009m, jūsų tinklapyje rodo kad rekomenduojamas et47, dabar uzdėta et50 ir norečiau dėti kitus ratus su et38, padangos 205/55, r16. Ar įmanomas variantas?
Sveiki Justinai,
neparašėte koks yra ratlankio plotis, nes nuo to labai priklausys ar įmanomas variantas. Pagal padangų plotį spėju kad ir ratlankiai nebus pernelyg platūs. O ET38 bus labiau išlindęs į išorę tai manau nieko nekliudys.
Sveiki, jūsų tinklapyje pisitiktrinau, kad mano automobiliui tinka ratlankiai su ET 39. Ar galiu dėti ET 45? Ar čia didelis skirtumas?
Kad galėtume tiksliai atsakyti reikia konkrečiai žinoti apie kokį automobilį kalbame, be to svarbu ir norimo uždėti ratlankio parametrai (ne tik ET, bet ir jo plotis, aukštis)
Svarbu žinoti, jog didėjant ET (Pvz keičiant iš ET39 į ET45) ratas labiau lenda gilyn į arką. Todėl priklausomai nuo ratlankio pločio ir automobilio pakabos konstrukcijos, jis galų gale pradės liesti kitas detales ir paprasčiausiai neužsidės. Kai kuriais atvejais tokią problemą galima nesunkiai išspręsti naudojant išnešimo korektorius, tačiau ar Jūsų atveju šis metodas gali būti taikomas negalime atsakyti neturėdami pilnos automobilio bei ratlankio specifikacijos.
Taip pat klausiate, ar čia didelis skirtumas. Atsakome, jog skirtumas tarp ET39 ir ET45 yra 6mm arba 0.6cm.
Vizualiai palyginti skirtingus ET galite šiame puslapyje: https://formis.lt/padangu-ismatavimu-palyginimas/
Sveiki. Domina ar ant X5 E53 4.6 2003metu galesiu uzsideti siuos ratlankius?
Priekis R22x10, 5×120, ET40, 74.1.
Galas R22x11.5, 5×120, ET40, 74.1
Sveiki Dariau,
pagal Jūsų nurodytą konfigūraciją panašu, jog renkatės ratus kurie yra pagaminti atsižvelgiant į E70 ar dar vėlesnio modelio parametrus. Tai sufleruoja centrinės skylės dydis šiuo atveju esantis 74.1 mm. Na, o E53 standartiškai naudojamų ratlankių centrinė skylė yra mažesnė (72.6 mm).
Kitas svarbus aspektas Jūsų atveju yra ratlankio pločio bei ET išnešimo santykis. Pateikiamose dokumentacijose tokio pločio ratlankiai paprastai turi mažesnį ET išnešimą paleikant daugiau vietos vidinėje ratlankio pusėje.
Apibendrinant abi potencialias problemas galima pašalinti štai tokiais išnešimo korektoriais kurie tuo pačiu ir išlygina centrinės skylės neatitikimą.
Konkrečiai šių korektorių parametrai yra tokie: BMW X5 74.1 > 72.6 (15mm)
Tačiau prieš priimdami sprendimus nepamirškite įvertinti to, jog pritaikius tokius korektorius ratas per 15 milimetrų pasistumia į išorinę pusę.
Sveiki vaoruoju audi a6 c5 noriu deti r 18 ratus nuo naujesnes c6 b7 ir naujesniu ziuryneju.vienos svetaines duomenimis rase kad skiriasi isnesimas. Ar imanoma pakisti ratus ant c5?
Sveiki Mantvydai,
Jūsų aprašytu atveju reikės panaudoti išnešimo korektorius kurių pagalba galėsite sulyginti išnešimą arba padaryti jį dar mažesnį (jeigu to reikalauja didesnis, pasirinktų naujų ratų plotis)
Sveiki. Vairuoju VW TOURAN 2018m 1,4 TSI, turiu galimybe gauti ratlankius nuo VW GOLF CLUBSPORT kuriu ismatavimai yra 7,5Jx18ET49 su 225 45 18 padangomis. Ar galėsiu as juos uždėti ant VW TOURAN. Ačių už atsakyma.
Sveiki Gediminai,
pagal mūsų turimas dokumentacijas tokie ratlankiai išeina iš “pritaikomų” dydžių ribų kadangi čia bandome komplektuoti 7.5J kur maksimaliai rekomenduojama naudoti 7J pločio ratus. Tai reiškia, kad atsiranda rizika, jog ratlankis išsikiš už arkos, liesis prie jos ar kitų vidinėje rato pusėje esačių detalių.
Tačiau realūs pavyzdžiai dažnai prasilenkia su tuo ką rekomenduoja gamintojai todėl griežtai neigiamo atsakymo šiuo atveju irgi nėra.
Sveiki, planuoju keisti ratus,auto Q7 2007m.3.0TDi norejau paklausti ar tiktu ratlankiai R18 5X130 ET56, CB 71.6 mm. ir ka reiskia “pritaikoma” ( reikia kazko dar paildomai? ).
Sveiki Andriau,
mūsų duomenų bazėje esantis žymuo “pritaikoma” nurodo, jog tokių parametrų ratus (Jūsų atveju ET56 R18″) įmanoma uždėti ir tam greičiausiai nėra mechaninių kliučių automobilio konstrukcijoje. T.y. lieka pakankamai vietos ir parinkus tinkamas padangas nėra pavojaus, jog ratas liesis prie sparno, posparnio ar kitų dalių. Nors tokie variantas yra pritaikomi, ne visus juos išbandė bei rekomenduoja to automobilio gamintojas. Todėl lentelėse rasite žymenį “Gamyklinis” kuris šiuo atveju nurodo, jog automobilis išvažiuoja iš gamyklos su tokios komplektacijos ratlankiais (Tačiau ir šiuo atveju, variantų gali būti daugiau nei vienas).
Klausiate, ar renkantis “pritaikomus” variantus reikia kažko papildomai, tačiau į šį klausimą vienareikšmio atsakymo nėra. Tai priklausys nuo automobilio gamintojo, modelio bei konkrečių parametrų kuriuos pasirinksite. Galutiniam rezultatui svarbu ne tik ratlankio išnešimas, bet ir padangos plotis, kiti parametrai. Todėl reikia gerai įsivertinti kokio konkrečiai rezultato siekiate ir koks rezultatas Jus tenkina.
Natūralu, jog susidarius dideliam ET deficitui reikės kompensuoti išnešimo korektoriais arba esant skirtingam skylių skaičiui naudoti varžtų adapterius, tačiau tai dažniau kraštutiniai atvejai, kuomet bandoma pritaikyti ratus tarp skirtingų markių bei modelių.
Sveiki, Volvo XC90. Noriu, kad ratai išeitų į išorę, kaip suprantu et reikia mažinti, tačiau ar tai nepakenks automobilio stabilumui
Sveiki Tomai,
Iš tiesų supratote teisingai, išnešimo korektoriai leidžia sumažinti ratlankio ET ir taip pastumia juos link išorės. Deja negalime atsakyti kaip keičiasi automobilio stabilumas modifikuojant ratų bazės plotį tačiau gera mintis būtų vadovautis gamykliniais parametrais ir per daug nuo jų nenukrypti, be to jums patarti gali Volvo prekyba užsiimantys atstovai Lietuvoje.
Sveiki, per klaidą nusipirkau per aukšto profilio padangas 225/55 r17. Ar galima jas uždėti ant honda accord 2012 metų automobilio, kur gamintojas nurodo 225/50 r17 matmenis?
Sveiki Donatai,
dėkojame už klausimą. Mūsų žiniomis 225/55 r17 padangos suderinamos su Honda Accord 2012 modeliu nors tai ir nėra specifiškai nurodyta gamintojo. Kadangi skirtumas yra minimalus, problemų kilti neturėtų.
Papidomai pateikiame palyginimą tarp 225/50 ir 225/55 padangų (aukštesnės padangos sumontuotos dešinėje nuotraukoje)
Sveiki norejau pasiteirauti mano automobiliui hyundai i30 2010m orginaliai tinka r17 ratlankiai su siais parametrais J7/ET51-58 o ar tiktu nuo automobilio hyundai i40 r17 kuriu parametrai J7,5/ET46
Sveiki Pauliau,
štai nuorodą į Jūsų pateiktų parametrų palyginimą.
https://formis.lt/padangu-ismatavimu-palyginimas/?%5B205/45-R17-7.5J-ET46%5D%5B195/45-R17-7J-ET56%5D/
Kaip matote iš pateikto brėžinio vidinėje pusėje abu ratai stovi panašiai, tačiau raudonos spalvos ratas yra labiau atsikišęs į išorę negu mėlynos spalvos ratas. Raudonai pažymėtas ratas yra Jūsų naujas ratas. Toks ratas bus labiau atskišęs į išorę, šis skirtumas tikrai siekia bent 1.27 cm ir gali būti dar didesnis įskaičiavus ET skirtumą. Pagal mūsų turimas rekomendacijas (https://formis.lt/ratlankiu-ismatavimai/hyundai/i30/2010/) Hyundai i30 gali būti komplektuojamas su 7″J tačiau apie 7.5″J ratlankius šiuo atveju išsamios informacijos neturime.
Sveiki,į Toyota Avensis 2004m. 2.0 D4D 85kw noriu pirkti lengvojo lydinio ratlankius su naujomis vasarinėmis padangomis 215×50 R 17 ratlankių išnešimas ET 35,ar Avensiui tikrų śie ratai,ar neliestų kitų autodetalių? Dėkoju.
Sveiki Rolandai,
su turima informacija negalime atlikti tikslių skaičiavimų, nes Jūsų pateiktame aprašyme nepaminėtas ratlankio plotis, tačiau nurodytas padangos plotis (215) sufleruoja, jog renkatės dar platesnius ratlankius, nei nurodomi gamykliniai pločiai. Be to, mažinant išnešimą ratlankis stumiamas į automobilio išorę todėl Jūsų susirūpinimas dėl aplinkinių detalių tikrai nėra be pagrindo. Štai čia galite stebėti, kaip keičiasi rato padėtis lyginant su gamykliniu PCD 5×100 ET45 R16″ 6.5″ (J) 205/55R16 ratu.
https://formis.lt/padangu-ismatavimu-palyginimas/?%5B205/55-R16-6.5J-ET45%5D%5B215/50-R17-7J-ET35%5D/
Sveiki Audi Q5 yra ET35-45 ,ar galima uzdeti nuo Audi A5 ET 32
Sveiki Neriau,
mažėjant ET ratlankis stumiamas į išorę todėl šiuo atveju Jums rūpi ne tik ratlankio ET, bet ir paties ratlankio plotis, nuo to ir priklausys ar (kaip smarkiai) pasislinks išorinė ratlankio dalis.
Sveiki , noriu pirkti ratlankius ant audi a4 b8 , taciau nezinau ar tiks nes nauji ratlankiai yra 8j et42 su padangom 245/40/18 , o raso kad galiu deti tik et45-47 tai imanoma kazkai uzdeti juos?
Sveiki Dovydai,
gal galite patikslinti apie kurių metų bei modifikacijos audi automobilį eina kalba?
Lada diena.norejau pasiteirauti ar tiktu ant MB B180 r17 ET48 ratlankiai.aciu uz info
Sveiki,
ant MB B180 šie ratlankiai (būtent R17 ET48) tiks tuo atveju, jeigu leis bendras ratlankio plotis. Šiuo atveju reikia žiūrėti ne tik išnešimą, bet ir gamykliškai komplektuojamus pločius. Daugiau informacijos apie Mercedes-Benz B-Class ratlankių išmatavimus rasite čia: https://formis.lt/ratlankiu-ismatavimai/mercedes/b-class/
Sveiki,
Lexus GS450h 2007m.
Originalus ratlankiai R18 8J ET45.
O nupirkti nauji ratlankiai R18 8J ET40. Ir kliūna į stabdžių diskus.
Kaip pasiskaičiuot ar iš kur žinot kokie minimalūs praplatintojai reikalingi?
Ačiū
Sveiki Vytautai,
Suvedus Jūsų pateiktą informaciją į ratų palyginimo programą gauname tokį vaizdą: https://formis.lt/padangu-ismatavimu-palyginimas/?%5B205/50-R18-8J-ET45%5D%5B205/50-R18-8J-ET40%5D/
Kaip matote, raudonas ratas, kurio ET yra didesnis (ET45), stovi giliau, o mėlynas (ET40) šiek tiek labiau atsikišęs į išorę. Šiuo atveju labiau tikėtina, kad būtent raudonas ratas kurio ET didesnis kliudo vidinėje rato pusėje esančias detales, nors Jūs savo klausime parašėte priešingai. Todėl jeigu galite, patikslinkite savo turimą informaciją.
Sveiki Vytautai,
Ant ratlankių niekur nerandu zimejimo ET tik yra IS 14,Tai koks čia bus ET?
Ačiū.
Sveiki,
jeigu ratlankio išnešimas nėra aiškus, jį nesunkiai galite išmatuoti pasinaudodami šiuo principu:
Sveiki,
Ar tiks ratai 2017 Toyotai RAV4 (dabar stovi R18), nuo 2008 Hyundai Santa Fe 235/65 R17? Kaip matau centrinės skylės diametras nevienodas, (Huyndai yra didesnis), bet gal galima pritaikyti įdėjus žiedą?
Sveiki Airidai,
dėl žiedų esate teisus, (nors kai kurie meistrai pasakys, jog tai bereikalingas pirkinys) tačiau kiti tvirtina, jog tokie žiedai padeda nuimti apkrovą nuo varžtų ir sušvelninti vibraciją važiuojant didesniu greičiu. Plačiau apie centrinę ratlankio skylę ir šiuos žiedus galite paskaityti čia: https://formis.lt/centrine-ratlankio-skyle-cb/
Sveiki, ar galima deti rastafkes tik ant vienos asies ? Tarkime tik galui,jeigu priekis graziai stovi su arka, o galui to truksta apie 20mm. (akim aiskus trukumas) ? Dekoju
Sveiki Tadai,
taip, toks variantas yra įmanomas.
Sveiki, vytautai,
turiu lexus rx450h 2017m, noriu uzdeti ratus r18 et35, mano lexus pagal jusu psl. info tinka ET30 mm.
Ar tiks r18 su et35? jeigu taip, kaip pritaikyt?
Sveiki, Mariau,
R18 su ET35 Jūsų atveju gali tikti, tačiau reikia atsižvelgti ir į ratlankių plotį. Jeigu jie platūs ir dėl ET pasikeitimo vidinėje (automobilio) pusėje nelieka pakankamai vietos ratlankiams, tuomet prireiks 5 mm išnešimo korektorių, kurių pagalba ET35 galite sulyginti su ET30.
Sveiki, Jūsų puslapyje randu, kad Audi Q7 2016 m 3 l dyzelis, tinka keli ratlankių variantai. PVZ CB 66.5 mm PCD 5×112 ET28 R19″ 8″ (JJ) ir yra parašyta PRITAIKOMAS. Ka tai reiškia? Ar reikia kokių priedų ar uždedi ir viskas.
ačiū
Sveiki, Donatai,
“Pritaikomi” yra tokie komplektacijos variantai, kurių (mūsų žiniomis) standartiškai nekomplektuoja gamintojas, tačiau pagal esamus automobilio išmatavimus turėtų (galimai) tikti be papildomų priedų.
Sveiki Vytautai,
Į palyginimą sudėjau savo ratus abiejų išmatavimai R16 tik vieni ET42 kiti ET45, su ET42 viskas tvarkoje, uždėjus ET45 liečia vidines dalis(vairo traukę) įdėjus rato išnešimo korektorių 3mm vis tiek liečiasi į vairo traukę ar neturėjo iš ET45 pridėjus korektorių 3mm tapti į ET42? Ar šitoje situacijoje reikia pirkti didesnius išnešimo korektorius?
https://formis.lt/padangu-ismatavimu-palyginimas/?%5B215/55-R16-6.5J-ET42%5D%5B215/55-R16-7J-ET45%5D/
Sveiki Virginijau,
palyginimo nuorodoje matau skirtingą ratlankių plotį – t.y. naujas ratas yra platesnis. Tokiu atveju išlyginus išnešimą Jums vis dar reikia kompensuoti didesnį ratlankio plotį. Skirtumas tarp 6.5J ir 7J pločio yra 0.5 colio. (Vienas colis – 2.54cm, pusė colio – 1.27cm) Kadangi išlyginote išnešimą, ratlankio plotis pasidalina vienodai į vidų ir į išorę tenka po 0.635 cm (papildomai). Galbūt tai ir yra Jūsų problema?
Sveiki, Vytautai ir kiti skaitantys,
Išnešimas aktualu ne tik dėl talpinimo į rato arką, bet taip pat posūkio ir rato vertikaliosios ašių sankirtos vietai (daro įtaką padangų dilimui ir valdomumui), bei rato guolių apkrovos paskirstymui.
Sovietmečiu buvo “užėjusi” mada platinti metalinius ratlankius įvirinant papildomą žiedą į ratlankio cilindrą. Apart to, kad padanga posūkyje liesdavo sparną ir būdavo sunkiau vairuoti posūkyje (be vairo stiprintuvo), pastebėtas ir dažnesnis guolių (kūginių, nes cilindrinių dar nebuvo) keitimas.
Kaip nuo tam tikrų geometrinių parametrų keičiasi kiti rato dinaminiai ir geometriniai parametrai labai gerai yra vizualizuota svetainėje.
Pažaidus su parametrais, labai greitai tampa aišku, kad erdvės “improvizacijoms” automobilių gamintojai beveik nepalieka. 🙂
Ratas – jau išrastas, pasižiūri į žinyną, montuoji ir važiuoji. 🙂
Sveiki,turiu CITROEN CACTUS 2019m.,ten ET20. Ar galiu deti ratlankius ET29 ir daugiau,kokia yra riba? Is anksto aciu
Sveiki Arvydai,
Tarp Jūsų pateiktų variantų yra 9mm skirtumas, tačiau reikia žinoti ir ratlankio plotį. Pasinaudokite ratlankių palyginimo įrankiu kur matysite kaip šie du variantai skiriasi ir kokią įtaką turi ratlankio plotis kiekvienu atskiru atveju: https://formis.lt/padangu-ismatavimu-palyginimas/